پرچم مذهبی ( عشق و ایمان در اهتزاز )

پرچم مذهبی یكی  از پرچم های نمادین است كه بسیاری از دسته ها و هیات های مذهبی  به هنگام مراسم مذهبی آن را توسط پرچمداری حمل می كنند و به عبارتی دیگر زینت بخش هیئت های مذهبی می باشد. این نوع پرچم روی  پارچه ساتن یا جیر نیز و حتی  به صورت پرچم رومیزی نیز چاپ می شود.

پرچم مذهبی همیشه جلوه خاصی داشته طوری كه در ایام مذهبی همه هیات مذهبی از آن استفاده می كنند. این نوع پرچم درانواع و اقسام گوناگون تولید می شود. پرچم مذهبی اهتزاز یكی از انواع پرچم های مذهبی است كه در ایام محرم بصورت فراوان از آن استفاده می  شود.

در ادامه این مقاله با نکاتی چند از پرچم مذهبی و انواع چاپ و نوع پارچه و مسائل دیگر در خدمت شما بزرگواران هستیم.از طرفی سعی کردیم که تعدادی محتوای مفید و دانستنیهای مربوط به پرچم را در سایت پرشین نوین پرچم برای بالا بردن آگاهی کاربران گرامی قرار دهیم.

نکاتی پیرامون پرچم مذهبی

پرچم مذهبی در ابعاد گوناگون طراحی و چاپ می شود، به طور مثال نوارهای بلند با عرض بین 20 تا 30 سانتی متر كه برای نصب دورتا دور تكیه یا در ابعاد بزرگ برای افراشتن پرچم درابتدای دسته های عزاداری ، و پرچم مذهبی اهتزاز برای چرخاندن در ئابتدای  دسته یا برای  نصب روی چوب و برای استفاده در مكان های مختلف، و در ابعاد بزرگ برای روی ضریح و در هر سایزی كه مشتری سفارش می دهد، طراحی وچاپ می شود.

بیرق مذهبی  بیشتر به رنگ سیاه چاپ می شود. حمل پرچم در مراسم مذهبی  بسیار مهم است و به طور معمول روی و پشت پرچم مذهبی اسامی ائمه اطهار نوشته می شود كه به طور معمول بافته می شود تا ماندگاری بیشتری  داشته باشد.

این نوع پرچم ها از پارچه ساتن انتخاب می شوند، بخاطر این كه این نوع پارچه باكیفیت بوده و ماندگاری  بیشتری  را نسبت به بقیه پارچه ها دارد. البته پرچم مذهبی حتما به ایام محرم ختم نمی شود بلكه این نوع پرچم در اعیاد مذهبی مسلمانان نیز استفاده می  شود.

شركت های تولیدكننده این نوع پرچم را همیشه آماده كرده و در انبار خود نگهداری  می كنند تا در زمان خواست مشتری  با اندكی زمانی  تفاوت به او تحویل دهند.

زمانی  كه سفارش پرچم مذهبی خاص باشد، بیشتر از یک روز كاری  به طول می انجامد و فایل سفارش پرچم نیز به مشتری ارجاع داده می  شود.

پرچم مذهبی پرچمی نمادین برای دسته ها و هیات ومراسم مذهبی

انواع

پرچم مذهبی ممكن است با عناوینی زیر شنیده شود:

  • پرچم محرم
  • پرچم عزاداری
  • پرچم تسلیت
  • پرچم اباعبدالله

قیمتهای  پرچم

قیمت پرچم براساس اندازه و طرحی كه روی آن چاپ می شود مشخص می شود. پرچم مذهبی بیشتر به رنگ های  سیاه و سبز طراحی  و چاپ می شود و در اندازه هایی  مانند دوچوبه ، باریک و تابلویی نیز موجود است و پرچم مذهبی متوسط نیز به سفره صلوات معروف است. عبارت روی پرچم مذهبی نیز قلاب دوزی می شود تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.

البته در نوع دیگر، حروف روی پرچم زری دوزی شده و از نوع چاپی  است كه به طور معمول در مساجد از این نوع پرچم ها استفاده می شود. شركت های  چاپ كننده پرچم می توانند این نوع پرچم ها را بدون هیچ محدودیتی  چاپ كنند و بنا به درخواست مشتری، اندازه و طرح های آن ها هم متفاوت خواهد بود.

زمان سفارش

البته سفارش و چاپ این نوع پرچم ها به طور معمول از دو مانده به ایام بزرگداشت محرم یا مناسبت دیگر به شركت های تولیدكننده شروع شده و در نهایت با چند روز تفاوت آماده شده و استفاده می شود.

پرچم ریسه ای  نوع دیگر پرچم های  مذهبی  است كه در دسته های عزاداری  بسیار زیاد از آن استفاده می شود.

پرچم نشان دهنده اعتبار دسته عزاداری  بوده و هر چه قدر كه بزرگتر باشد به همان اندازه دسته عزاداری  معتبرتر خواهد بود.

امروزه شما می توانید پرچم  مدنظر خود را از فروشگاه آنلاین شركت های چاپی سفارش داده و حتی  خریداری  كنید. امروزه این نوع پرچم در اندازه های  كوچكی  نیز طراحی  و چاپ می شود تا كاربران بتوانند آن ها را با خود به هر جایی  حمل كنند.

انواع چاپ پرچم

پرچم مذهبی می  تواند به صورت دیجیتال یا سیلک نیز چاپ شود. این نوع پرچم به عنوان پرچم نماد محسوب می  شود و اهمیت بسیار زیادی  دارد. این نوع پرچم ها قابل شست و شو بوده و می توان بعد از شست و شو آن ها را استفاده كرد.

این نوع پرچم گستردگی  و تنوع بسیار زیادی  دارد و می توان آن ها را در هر اندازه و سایزی  تهیه كرد. اندازه آن ها محدود نیست و شما می توانید اندازه دلخواه و ابتكاری خود را برای  آن ها به هنگام طراحی و چاپ مدنظر قرار دهید.

حتی برخی از این نوع پرچم می تواند روی  دیوار مسجد یا تكیه نصب شود. حتی شما می توانید در پایین پرچم اسم مسجد یا اسم واقف را بر روی  پرچم طراحی و چاپ كنید.

پارچه ی پرچم مذهبی میتواند از جنس مخمل و ساتن است

پارچه های  پرچم

این نوع پرچم از نوع مخمل و ساتن است و می توان عبارات مذهبی را با چاپ سیلک یا دیجیتال روی آن چاپ كرد.

این نوع پرچم برای فضاهای باز و بسته هم طراحی و چاپ می شوند و متناسب با فضایی كه از آن ها استفاده خواهد شد طراحی و چاپ می  شوند.

پرچم فضاهای باز بزرگتر انتخاب شده و با عباراتی درشت تر مزین می شوند. در حالی كه پرچم های فضاهای  بسته كوچک بوده وعبارات كوچكی  دارند

انواع پارچه پرچم

پرچم رومیزی  مذهبی نیز وجود دارد كه می توان آن ها را روی انواع میزها و كانترها قرار داد و نمایانگر شخصیت و اعتبار مذهبی مكان یا شخص است كه گاهی اوقات به تعداد زیاد روی میز یا كانتر قرار داده می شود.

ریسه های  مذهبی  نیز نوع دیگر بوده كه در داخل فضاهای  مذهبی از آن ها استفاده می  شود. ریسه های  مذهبی از جنس ساتن یا جیر تولید می شوند.

از آن جایی  كه این نوع پرچم در دوره های زمانی متفاوتی استفاده می شود باید با بهترین پارچه ها چاپ شود تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.

از دیگر سوی ، در بعضی از مراسم و مناسبتها بخصوص جشنهای ملی و مسابقات حساس بین المللی استفاده از پرچم ایران برای حمایت از کشور عزیزمان استفاده فراوانی می شود و احساس شعف و خوشحالی زائدالوصفی را برای مردم به ارمغان می اورد.

امروزه وجود مرکزی آنلاین در حوزه فروش پرچم و انواع آن (پرچم رومیزی ، پرچم تشریفات ، پرچم مذهبی) کمک شایانی به افرادی که به دنبال خرید پرچم و تحویل در کوتاهترین زمان و از مراکز معتبر هستند در بین کسب و کارهای اینترنتی بسیار احساس میشود.

عبارت مذهبی بصورت سیللک یا دیجیتال روی پرچم مذهبی چاپ میشود

اشتراک
بالا
پشتیبانی آنلاین