پرچم کشورها(پرچم ملل)

تجسم طراحی: 196 پرچم کشورهای سراسر جهان
از نظر تاریخی، پرچم‌ها در درجه اول به عنوان ابزار شناسایی در جنگ خدمت می‌کردند، اما امروزه پرچم‌های ملی برای نشان دادن یک کشور در صحنه بین‌المللی و داخلی به اهتزاز در می‌آیند.

هر پرچمی دارای عناصر طراحی و رنگ هایی است که نمادی از جنبه های خاصی از تاریخ و هویت هر کشور است. و همانطور که احتمالاً متوجه شده اید، بسیاری از آنها تحت قراردادهای رنگی یا الگوهای مشابه قرار می گیرند، به استثنای چند مورد نادر.

این تجسم توسط Giulia De Amicis پرچم‌های 196 کشور را نشان می‌دهد که توسط استانداردهای بین‌المللی به رسمیت شناخته شده‌اند و بر اساس ویژگی‌های اصلی طراحی - رنگ و الگوی گروه‌بندی شده‌اند.

شامل 193 کشور عضو سازمان ملل، دو کشور ناظر دائمی غیرعضو - شهر واتیکان و فلسطین، و تایوان، یک دموکراسی خودمختار و یک عضو سابق سازمان ملل است.

پرچم کشورها: اشکال رایج و نسبت ابعاد
اکثر کشورها پرچم هایی به شکل چهار ضلعی دارند - یک چند ضلعی چهار وجهی با چهار لبه و چهار گوشه - عمدتاً با نسبت ابعاد 2:3 یا 1:2.

در مقابل، پرچم نپال با چیدمان منحصر به فرد خود برجسته است. از دو شکل مثلثی تشکیل شده است که یک ماه سفید در بالا و یک خورشید سفید در قسمت پایین تشکیل شده است.

 طراحی پرچم غیرمعمول گاهی اوقات باعث ایجاد مشکلاتی برای تولید مثل در مقیاس بزرگ شده است.

به عنوان مثال، در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶، پرچم نپال بر روی پارچه‌ای مستطیلی سفید به شکل پرچم‌های دیگر قرار داده شد.
 محبوب ترین رنگ ها در پرچم ها کدامند؟
محبوب‌ترین رنگی که در پرچم‌های ملی استفاده می‌شود قرمز است که 20 درصد از کشورهای فهرست شده آن را در طرح پرچم خود نشان می‌دهند. در vexillology - مطالعه پرچم - اعتقاد بر این است که قرمز نماد قدرت، شجاعت، انقلاب، و شادابی و همچنین جنگ در اشاره به خونریزی های گذشته است.

سبز به عنوان دومین رنگ پرکاربرد پرچم با 15 درصد کشورهایی که از آن استفاده کرده اند، پس از آن سیاه (14 درصد)، بنفش (12 درصد)، سفید (11.5 درصد)، آبی روشن (11 درصد)، و آبی (9.5 درصد) قرار دارند. . رنگ زرد کمترین محبوبیت را داشت و تنها 7 درصد از کشورها از آن در پرچم های ملی خود استفاده می کردند.

برخی از مناطق ترکیبی متمایز از رنگ هایی را که کشورهای همسایه پذیرفته اند به اشتراک می گذارند. به عنوان مثال، قرمز، سفید، سبز و سیاه در پرچم های چند کشور عرب دیده می شود. به طور مشابه، ترکیب های سبز، قرمز و زرد اغلب نماد کشورهای پان آفریقایی هستند.

الگوها و نمادهای پشت طرح پرچم
طرح سه رنگ ساده، در جهت عمودی و افقی، رایج ترین الگوی است که 68 کشور آن را بر روی پرچم های خود نشان می دهند. ستاره ها با 40 پرچم کشور دنبال می شوند، در حالی که 29 پرچم دارای مهر یا راه راه بودند.

اما بسیاری از طرح‌های پرچم دیگر مانند طرح‌های هندسی مورد استفاده در کوبا و آفریقای جنوبی، صلیب‌هایی مانند یونیون جک بریتانیا و دایره‌هایی مانند طرح‌های ژاپن و کره جنوبی وجود دارد. و هر پرچمی با یک دسته طراحی مناسب نیست، مانند پرچم سفید و سبز پاکستان با یک هلال و ستاره، یا پرچم های زیادی که شامل یک جک یونیون در طراحی خود هستند.

نمادهای نسبت داده شده به طراحی پرچم می تواند از توضیحات انتزاعی تا لفظی تر باشد. معنای طرح‌های پرچم نیز می‌تواند در طول زمان تغییر کند، اغلب تحت تأثیر تغییرات عمده سیاسی.
 به عنوان مثال، پرچم قرمز جمهوری خلق چین دارای یک ستاره زرد برجسته است که قبلاً مخفف حزب کمونیست چین بود، در حالی که ستاره های کوچکتر قبلاً با چهار طبقه اجتماعی که جامعه را تشکیل می دادند مرتبط بودند. امروزه، ستاره بزرگ نشان دهنده خود چین است، در حالی که ستاره های کوچکتر نشان دهنده بسیاری از اقلیت های ملی این کشور هستند.

به روشی مشابه، کشورهای دیگر تغییراتی در طرح پرچم خود ایجاد کرده اند تا منعکس کننده تغییرات عمده سیاسی باشند، یا مردم معانی اصلاح شده خود را به عناصر نشان داده شده در پرچم کشورشان نسبت می دهند.

پرچم کدام کشور نظر شما را جلب می کند؟ آیا پرچم دیگری وجود دارد که به یاد ماندنی یا منحصر به فرد باشد اما در این لیست وجود نداشته باشد؟

اشتراک
بالا
پشتیبانی آنلاین